Blindengeleidehonden op Eurostar en Thalys

Share

29 juni 2021

Informatie over het reizen met blindengeleidehonden met Thalys en Eurostar.

open grijze treindeur met zicht op de gesloten rode achterste treindeurdeur

Reizen met de Thalys
 

Blindengeleidehonden en hulphonden kunnen altijd gratis mee.

Bron: ‘Wat u moet weten, als u dieren meeneemt op reis’, www.thalys.com

 

Reizen met de Eurostar


Op de volgende Eurostar-routes zijn geleide- en assistentiehonden van harte welkom:

Londen & Ebbsfleet <-> Brussel

Londen & Ebbsfleet <-> Rijsel

Londen & Ebbsfleet <-> Calais

Londen & Ebbsfleet <-> Parijs

Hebt u een geregistreerde geleide- of assistentiehond, dan kunt u in de trein stappen in Ashford International, maar bij uw terugkeer naar Engeland kunt u alleen uitstappen in London St Pancras International of Ebbsfleet International. De reden is dat de autoriteiten op dit ogenblik alleen controles kunnen uitvoeren in London St Pancras International en Ebbsfleet International.

Omwille van de veiligheid kunnen maximaal vier personen met een geleide- of assistentiehond in een Eurostar-trein reizen. Als u dus reist met een geleide- of assistentiehond en u hebt dit niet vermeld bij de boeking, dan is er misschien geen plaats voor u en uw hond in de trein.
Mensen met een geleide- of assistentiehond moeten de nodige papieren kunnen voorleggen om het Verenigd Koninkrijk in of uit te reizen. Hebt u die niet, dan moet uw geleide- of assistentiehond misschien in quarantaine.
Zorg dus zeker dat u alle nodige papieren in orde hebt gemaakt.

Meer informatie bij DEFRA (Department for Environment, Food and Rural Affairs).

Website: https://www.gov.uk/bring-pet-to-great-britain/guide-dogs

Contact: https://www.gov.uk/guidance/contact-defra#pet-travel

  • Telefoon: +44 370 241 1710
  • Te bereiken van maandag tot vrijdag 9-19 u. – gesloten op feestdagen
  • Mail: pettravel@ahvla.gsi.gov.uk 


Bij Eurostar kunt u een reis met uw geleide- of assistentiehond:

  • Boeken in hun stations
  • Door te bellen naar hun contact center op 02 400 67 31
  • Email naar contactus@eurostar.com (en zet ‘Speciale reisassistentie’ als onderwerp)

Heb je nog een aansluiting in het Verenigd Koninkrijk, dan moet je ook reisassistentie aanvragen bij nationalrail.co.uk/disabled_passengers.

Bron: ‘Assistentie als u met Eurostar reist.’ www.eurostar.com